Povinně zveřejňované informace
Obec Ostopovice
Obec Ostopovice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění. Obec byla zřízena ze zákona č. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Obec Ostopovice má patnáctičlenné volené zastupitelstvo obce, pětičlennou radu obce, starostu a místostarostu, kteří jsou zároveň členy rady obce. Zastupitelstvo obce zřídilo výbory finanční a kontrolní. Rada obce zřídila komise kulturní, stavební a životního prostředí.
Není právnickou osobou, je úřadem obce a tvoří jej starosta, místostarosta a zaměstnanci obce zařazení do obecního úřadu. V čele obecního úřadu je starosta.
Obecní úřad provádí výkon státní správy a samosprávy. Plní v oblasti samostatné působnosti úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo obce, a pomáhá výborům v jejich činnosti. Ve věcech patřících do přenesené působnosti rozhoduje jen, stanoví–li tak zákon.
Obec Ostopovice
U Kaple 260/5
664 49 Ostopovice
Telefon: +420 547 211 381
Datová schránka: 5kkapxr
E-mail: starosta@ostopovice.cz, epodatelna@ostopovice.cz
Obec Ostopovice
U Kaple 260/5
664 49 Ostopovice
pondělí | 8:00 - 12:00 a 14:00 - 17:00 |
úterý | 8:00 - 12:00 |
středa | 8:00 - 12:00 a 14:00 - 17:00 |
V ostatních časech po předchozí dohodě.
pevná linka: +420 547 211 381
mobilní telefon starosta: +420 606 782 982
Obec Ostopovice
U Kaple 260/5
664 49 Ostopovice
5kkapxr
Číslo účtu: 9224641/0100
00282294
CZ 00282294
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Žádost o poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací
Obec v souvislosti s výkonem své působnosti zpracovává osobní údaje fyzických osob, a to mj. již v okamžiku, kdy obdrží podání nebo učiní úkon z vlastní činnosti.
Zpracování a nakládání s osobními údaji se řídí platnými právními předpisy, zjm. zákony na úseku ochrany osobních údajů a nakládání s osobními údaji a nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracování osobních údajů obcí probíhá výhradně na legitimním (právním) základě a jsou respektovány základní zásady zpracování osobních údajů, a to zjm. zásada zákonnosti, korektnosti a transparentnosti, zásada účelového omezení, zásada minimalizace údajů, zásada přesnosti, zásada omezení uložení a zásada integrity a důvěrnosti.
Název: Obec Ostopovice
Sídlo: U Kaple 260/5, 664 49, Ostopovice
IČO: 00282294
Zástupce: Jan Symon, starosta
Tel.: +420 547 211 381
E-mail: starosta@ostopovice.cz
Název: Mateřská škola a Základní škola Ostopovice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace
Sídlo: Školní 18, 664 49 Ostopovice
IČO: 71000453
Zástupce: Mgr. Petr Juráček, ředitel
Tel.: +420 547 357 074
E-mail: juracek@zsostopovice.cz
Činnost pověřence je plněna na základě smlouvy o poskytování služeb.
Jméno pověřence: Mgr. Miroslava Poštolková
Kontaktní adresa: Dobrovolný svazek obcí Šlapanicko, Opuštěná 9/2, 656 70 Brno
Tel.: +420 533 304 213
E-mail: info@dsoslapanicko.cz
Ke stažení: Zásady ochrany osobních údajů
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění (dále jen „zákon“), ukládá veřejným funkcionářům uvedeným v zákoně předkládat oznámení o činnostech, oznámení o majetku, oznámení o příjmech a závazcích.
Od 1. 9. 2017 se nově oznámení podávají elektronicky do Centrálního registru oznámení, a to ve lhůtách stanovených tímto zákonem.
Správce registru:
Ministerstvo spravedlnosti
Podpůrný orgán:
Starosta obce Ostoopovice
Podpůrný orgán zapisuje do centrálního registru oznámení veřejné funkcionáře, vykonávající funkci v oboru jeho působnosti, tj. uvolněný starosta a uvolněný místostarosta obce
Odkaz na registr zde: https://cro.justice.cz/
pondělí 8 - 12 14 - 17
úterý 8 - 12
středa 8 - 12 14 - 17