Svoz směsného komunálního odpadu z obce probíhá 1x za 14 dní,
vždy ve středu v sudém kalendářním týdnu mezi 6:00 - 14:00 hod.
Svoz odpadu z obce Ostopovice zajišťuje společnost SAKO Brno, a.s.
Obecně závazná vyhláška o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství
Sběrný dvůr se nachází na ulici Družstevní, za viaduktem.
Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 19:00 |
Sobota | 8:00 - 12:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Sobota v sudém kalendářním týdnu | 8:00 - 11:00 |
V případě potřeby dovozu odpadu mimo otevírací dobu
kontaktujte obsluhu na tel. +420 775 539 230.
Upozornění:
Odpady lze odevzdat na sběrném dvoře jen v případě, kdy je občan
plátcem poplatku za odpady dle místní vyhlášky a poplatek uhradil.
René Dobrovský
tel.: +420 775 539 230
email: sbernydvur@ostopovice.cz
Poskytované služby:
Ceník služeb spojených s údržbou obce a provozem sběrného dvora
pro občany obce zdarma
štěpkování do průměru 5 cm
zapůjčení oproti vratné kauci ve výši 2000,-Kč
Smlouvy o výpůjčce - štěpkovač Eliet
Předávací protokol - štěpkovač Eliet
Pytlový svoz dům od domu probíhá 1 krát za 14 dní, vždy v úterý od 7:00 ve stejných týdnech, kdy se sváží popelnice, tj. v sudých kalendářních týdnech. Pytle umístěte před dům nejpozději do 8:00. Později umístěné pytle před dům nemusí být svezeny. Dodržujte prosím tento čas, pomůžete nám k plynulému průběhu pytlového svozu. Počet pytlů s kompostovatelným odpadem jsou maximálně tři od jednoho domu na jeden svoz.
Pytlový svoz dům od domu probíhá 1 krát za 14 dní, vždy v úterý ve stejném týdnu, kdy se sváží popelnice, tj. v sudých kalendářních týdnech.
leden |
9.1. |
23.1. |
|
únor |
6.2. |
20.2. |
|
březen |
5.3. |
19.3. |
|
duben |
2.4. |
16.4. |
30.4. |
květen |
14.5. |
28.5. |
|
červen |
11.6. |
25.6. |
|
červenec |
9.7. |
23.7. |
|
srpen |
6.8. |
20.8. |
|
září |
3.9. |
17.9. |
|
říjen |
1.10. |
15.10. |
29.10. |
listopad |
12.11. |
26.11. |
|
prosinec |
10.12. |
|
econit.chytreodpady.cz/AdminLogin
Pro zapojení do systému pytlového sběru potřebujete soubor samolepících etiket s QR kódem pro označení pytlů s vytříděným plastem a papírem. Etikety získáte na požádání od pracovníka sběrného dvoru. Touto etiketou označíte pytel o objemu minimálně 120 litrů s vytříděným plastem (žlutý pytel) nebo papírem (modrý pytel, papír je však možné ke svozu chystat také v balících). Takto označený pytel nebo balík nachystáte v den svozu před svým domem. Pracovníci obce pak pytle svezou na sběrný dvůr, zváží a zaevidují.
V každém domě je etiketa kvůli jednotné evidenci přidělena na celou domácnost. V bytových domech je etiketa vystavena na domácnost v rámci bytové jednotky. Pokud však v rámci jedné bytové jednotky žijí osoby s jiným příjmením, prosíme o nahlášení této skutečnosti telefonicky nebo emailem na OÚ kvůli řádnému započtení dosažené slevy všem členům domácnosti. Stejně tak v případě, že etikety obdrží na své jméno více členů domácnosti, prosíme o nahlášení této skutečnosti.
Nárok na slevu z poplatku za odpad každému poplatníkovi vzniká po odevzdání 8 kg plastu a 10 kg papíru v kalendářním roce. Po dosažení 16 kg plastu a 20 kg papírů získává nárok na slevu z poplatku další člen domácnosti atd.
Může se však stát, že v jednom domě hospodaří více domácností odděleně a proto se rozhodnete třídit a evidovat odděleně i odpad. V tomto případě se obraťte na pracovníky sběrného dvora, kde Vám budou vytištěny etikety pro další domácnost v domě dle Vašeho přání. Obdobně postupujte i v případě, že budete chtít etikety vystavit na jinou domácnost, případně že vám už všechny etikety dojdou a budete chtít vytisknout nové.
V případě zjištění chybných nebo chybějících údajů v evidenci pytlového sběru prosím pište na sbernydvur@ostopovice.cz. Chybné údaje budou následně opraveny.
Aktualizace stavu pytlového svozu probíhá průběžně, kontroly provádějte vždy na konci měsíce. Na níže uvedené internetové stránce se pomocí obdržených přihlašovacích údajů můžete přihlásit do svého účtu, kde naleznete průběžný stav evidence odevzdaných pytlů.
Co do modrého pytle či balíku patří:
Co do modrého pytle či balíku nepatří:
Co do žlutého pytle patří:
Co do žlutého pytle nepatří:
Co do zeleného pytle patří:
Co do šedého pytle patří:
Tip: Jak do jednoho pytle dostanete alespoň 3,5 kg plastu? Koukněte se na video na:
www.youtube.com/watch?v=yqmrzK80v2A
Štítek s QR kódem nalepte na dobře viditelné místo balíku nebo pytle. U pytlů doporučujeme nalepit samolepku pod úvazek pytle a zbytek úvazku přehrnout tak, aby ke štítku neměla přístup voda a štítek zůstal čitelný. Nepřelepujte štítky lepicí páskou.
Papír je možné odevzdávat také v balících, není třeba používat pytle. V tomto případě je však třeba, aby celková hmotnost balíku byla minimálně 5 kg. Takto připravený balík papíru nebo krabici opět označte etiketou s QR kódem.
Pozor, etikety pro papír a plast se liší - pro správnou evidenci je třeba použít odpovídající etiketu!
Žluté pytle na plast můžete zakoupit ve sběrném dvoře nebo na obecním úřadu. Cena pytle je 5,-Kč/kus. Můžete však používat i pytle vlastní o minimálním objemu 120 l.
Modré pytle na papír můžete zakoupit ve sběrném dvoře nebo na obecním úřadu. Cena pytle je 5,-Kč/kus. Papír však můžete odevzdávat i v balících o váze kolem 5 kg či více.
Zelené pytle na zbytkový zahradní odpad můžete zakoupit ve sběrném dvoře nebo na obecním úřadu. Cena pytle je 11,-Kč/kus. Svoz zbytkového zahradní odpadu je však pouze doplňkovou službou v rámci pytlového sběru odpadu a kompostovatelný odpad by měl být primárně ukládán do domácích kompostérů.
Identifikace pomocí QR kódu na balíku papíru nebo pytli s plasty a nápojovými kartóny nám umožňuje zpětně kontrolovat kvalitu třídění producenta. Sledujeme kdo a jak se do systému zapojil. To umožní každému uživateli získat odměnu za třídění. Její výše závisí na množství odevzdaného odpadu. Pracovníci obce při svozu kontrolují, zda připravené balíky a pytle splňují minimální hodnoty (velikost) a zda jsou dodržovány zásady čistoty při třídění.
Slevy
Nárok na slevu z poplatku za odpady za zapojení do projektu pytlového sběru a domácího kompostování
Každý poplatník, který se do systému pytlového sběru aktivně zapojí, získává nárok na úlevu od poplatků za odpad a to 200 Kč při odevzdání min 8 kg plastů a 10 kg papíru na poplatníka za rok. Dalších 50 Kč slevu získá poplatník za zapojení do systému domácího kompostování. Zapojením do systému domácího kompostování se rozumí buď uzavření smlouvy o výpůjčce kompostéru (stačí jeden člen domácnosti), nebo trvalé bydliště v bytovém domě zapojeném do systému komunitního kompostování. Pokud se na poplatníka nevztahuje žádná z těchto variant, musí pro uznání slevy doložit čestného prohlášení o zapojení domácnosti do systému domácího kompostování (stačí jedna osoba v domácnosti) a to nejpozději v termínu splatnosti poplatku, tj. do konce května kalendářního roku. Vzor čestného prohlášení je k dispozici na obecním úřadě nebo ke stažení zde:
Čestné prohlášení o zapojení do systému domácího kompostování
Co vlastně Re-Use znamená a jak bude fungovat?
Re-Use centrum je místo, kam můžete bezplatně odevzdat drobnější funkční předměty z vaší domácnosti, které byste jinak vyhodili. Takto je můžete snadno darovat, aby posloužili ještě někomu jinému.
Je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak darovat nepotřebné funkční věci dál a prodloužit tak jejich životnost a snížit tvoru odpadů.
V Re-Use („znovu využij“) centru si tak můžete pořídit použité věci, které darovali ostatní. Nemusíte měnit, tedy odnést si něco za Vaše věci. Můžete jen darovat nebo jen pořizovat. Princip spočívá v bezplatném odevzdání použitých předmětů obci Ostopovice, která je prostřednictvím Re – Use centra následně poskytne zdarma.
PROVOZNÍ ŘÁD RE – USE centra Ostopovice
1.Základní údaje:
Provozování a obsluhu zajišťuje:
Obec Ostopovice
U Kaple 260/5
Ostopovice, 664 49
IČ: 00282294
Tel.: 775539230
E-mail: sbernydvur@ostopovice.cz
Vedoucí pracoviště: René Dobrovský
2.Umístění Re – Use centra:
Re – Use centrum je umístěno v areálu sběrného dvora obce Ostopovice, na ulici Družstevní.
Provozní doba je shodná s provozní dobou sběrného dvora.
3.Obecné údaje
Re – Use centrum bylo zřízeno s cílem prodloužení životního cyklu jednotlivých předmětů a snížení množství vznikajícího odpadu.
4.Princip projektu Re – Use
Kuchyňské nádobí a vybavení, dekorace do domácnosti, zahradnické potřeby, řemeslné nářadí, sportovní potřeby, hračky a společenské hry, knihy, CD gramodesky, umělecké předměty, hudební nástroje, hodiny a budíky, kočárky a autosedačky, kufry a tašky
Předávané věci musí být funkční a čisté
elektroniku, čalouněný nábytek, nábytek větších rozměrů, matrace a peřiny, oblečení a obuv, stavební materiál , zvířecí hračky a pelechy
5.Specifické údaje Re – Use centra Ostopovice
pondělí 8 - 12 14 - 17
úterý 8 - 12
středa 8 - 12 14 - 17